lördag 3 juli 2010

Värme!

Oj vilken värme vi har fått! Jag klagar inte men vovvarna tycker att det är lite för varmt. Vi har spenderat två dagar vid badet. Hundarna har såklart varit i skuggan och fått badat för att svalka sig. Nellie älskar att bada, men Molly har inte riktigt förstått tjusningen än. Idag köpte vi två kylhanddukar till vovvarna så vi kan hjälpa dem lite med värmen.

Igår tävlade Nellie och jag. Jag visste inte alls hur det skulle gå i den här värmen. Som tur var kunde vi spendera flera timmar i skugga innan det var vår tur och klockan hann bli så pass mycket att den värsta värmen hann lägga sig. Nellie var lite loj mot vad hon brukar vara, men utförde momenten med nästintill perfektion :) 184 poäng blev det vilket innebar poängrekord för vår del och vinst i tävlingen. Därmed har vi vårt andra 1:a pris. Nästa gång tar vi LP:t!! Det jag var mest nöjd med var att hon inte kliade sig under platsen som hon gjorde sist (antagligen en engångsföreteelse), linförighet som hon fick 8,5 i betyg på och läggande under gång som hon fick 10:a i betyg på och självklart att domaren gillade oss och gav oss 10 i helhetsintryck.

Idag gick vi upp skapligt så jag kunde åka till HM tills de öppnade klockan 10. Jag fick tusen kronor i presentkort av farfar i examenspresent som jag gärna ville hitta något fint för :) Jag hittade massa nytt och sommarfräscht. Det blev ett par jeansshorts som är ganska lösa i passformen, ett par svarta shorts och tre fina toppar som passar bra att ha till jobbet.

Imorgon är det sista dagen på semestern för min del så vi ska spendera även den vid badet. Sen är det alltså tillbaka till verkligheten :)

Njut av sommaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar